Nabídka správy domu

Zajištění všech aspektů správy a údržby nemovitosti pro bezproblémový a pohodlný život ve vašem domě

Vážení,

dovolujeme si tímto podat nabídku ke správě Vašeho domu.

Jako Lidové bytové družstvo v Praze 4 jsme od r. 1993 spravovali více jak 2500 vlastních bytů, které postupem času podle zákona 72/1994Sb byly našim družstevníkům z větší části bezplatně převedeny, takže z jednotlivých domů se stala zákonem určená Společenství vlastníků.

Většina domů zůstala v naší správě, v současné době spravujeme byty v poměru cca 20 % vlastních bytů a 80 % bytů ve vlastnictví jiných subjektů. Celkem se jedná o více než 100 bytových domů nejenom v Praze 4, ale i domy z jiných pražských obvodů.

S komplexní správou, technickou správou, vedení účetnictví společenství a vyúčtováním služeb souvisejících s nájmem, máme opravdu bohaté zkušenosti. Náš stálý devítičlenný pracovní kolektiv má rovněž bohaté zkušenosti s problematikou spojenou s bydlením. 

Nezanedbatelnou zkušenost máme i se zakládáním Společenství vlastníků a řešením jejich specifických problémů. Provádíme veškeré administrativní úkony spojené se změnami ve výborech SVJ, zajišťujeme zápisy změn v Obchodním rejstříku, v případě zájmu se účastníme schůze klientů, abychom poskytli odpovídající a kvalifikované a úplné informace jak vlastníkům, tak i družstevníkům.

Nabídka našich služeb je prezentována na dalších stranách ve variantách tak, jak většinou klienti požadují. Jakákoliv forma spolupráce ovšem není vyloučena, a to jak co do formy, tak co do rozsahu či náplně. Věříme, že Vás naše nabídka může oslovit, a i Vy se stanete naším spokojeným klientem.

Za LBD Praha 4
Zdeněk Strnad
ředitel kanceláře

Činnosti pro současná bytová družstva

V případě budoucích převodů Vašich družstevních bytů do vlastnictví (vznik SVJ) Vám můžeme nabídnout

Činnosti pro všechny spravované subjekty

Nabízíme komplex správních služeb, které jsou členěny do těchto oblastí
EKONOMICKÁ SPRÁVA
  • Vedení kompletního podvojného účetnictví SVJ, BD (event. s.r.o), vč. daňového poradenství.
  • Vedení evidence plateb, průběžné upomínání dlužníků, informování klienta a následné doporučení právního vymáhání.
  • Obsluha bankovního účtu klienta dle dohody s doporučeným postupem (viz. níže)
    • Faktury standardně přicházející na LBD – zejména faktury za energie (voda, plyn, elektřina), popelnice, úklid a další.
    • Faktury za opravy a jiné výdaje – uhradíme pouze, pokud jsou potvrzeny oprávněnými nebo přímo určenými osobami.
    • Oprávněná osoba může hradit i sama a nám dodá pouze fakturu k zaúčtování označenou „zaplaceno“.
  • Roční vyúčtování zálohových plateb jednotlivým vlastníkům či nájemcům ve stanoveném rozsahu a zákonem stanovených termínech
    • U každé jednotky rozpočítání na jednotlivé majitele, pokud se v jednotce vystřídá v průběhu roku více osob.
  • Zpracování mzdové agendy včetně s tím souvisejících zákonných odvodů.
  • Zpracování podkladů a vypracování návrhu pro zápis do Obchodním rejstříku při změnách ve statutárním orgánu klienta.
  • Zajištění účasti notáře na shromáždění SVJ, BD, pokud je to povinnost nebo vyžaduje-li to zákon (úkony notáře si hradí klient).
  • Legislativní poradenství k zajištění investičního financování a zpracování podkladů při zájmu o úvěr nebo podobný nástroj financování větších oprav domu.
Technická správa
  • Základní technická správa – zajištění drobných oprav, havarijních oprav v rámci finančního limitu stanoveného v Příkazní smlouvě.
  • Poradenství při větších zakázkách, zajištění nebo pomoc při výběrovém řízení na dodavatele při jednotlivých akcích – vždy rozhoduje klient, který s dodavatelem podepisuje konkrétní smlouvu.
  • Zajištění povinných prohlídek v nemovitosti a evidence jejich termínů, spolupráce při zajištění odstranění závad z konkrétních protokolů.
  • Spolupráce s Vašimi obchodními partnery v případě reklamací nebo změn – týká se PRE, vodáren, provozovatelem kotelny, Pražské služby (popelnice), event. firmou provádějící odpočty měřidel.
  • Pomoc při zajištění úklidové firmy na základě Vašich požadavků.
  • Hlášení pojistných událostí – uplatňujících se z pojistky.
Správní služby kanceláře
  • Základní běžná právnická pomoc – prostřednictvím naší právní kanceláře, zastupování u soudu právním zástupcem a to na základě plné moci.
  • Evidence osob v jednotlivých bytech, vystavování evidenčních listů při každé změně výše záloh na služby nebo počtu osob při nahlášení změn.
  • Zajištění bezproblémového chodu plateb přes SIPO (Smlouvu uzavírá klient svým jménem s Českou poštou) – LBD zajišťuje transfer a kódování.
  • Evidence změn nájemců v případě prodeje.
Klientům nabízíme 2 typy příkazních smluv. Toto dělení vyplynulo z naší dlouholeté praxe, avšak obecně je možné uzavřít jakoukoliv formu vzájemné spolupráce.
  • 1. typ příkazní smlouvy – je určen zejména klientům, kteří si veškeré technické záležitosti chtějí řešit a řídit sami a na straně správce ponechávají pouze ekonomickou správu. U tohoto typu smlouvy ekonomická správa ještě zahrnuje navíc i správní služby kanceláře.
  • 2. typ příkazní smlouvy – je určen klientům, kteří požadují komplexní služby správce. Tento typ komplexně pokrývá správu domu a bytového fondu, tj. ekonomickou i technickou.
Smlouvy neřeší nadstandardní úkony vyžádané klientem. Tyto jsou řešeny písemnými objednávkami a číslovanými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami. Veškerá ujednání v Příkazní smlouvě mezi LBD a klientem jsou smluvní vč. ceny za správu 1 bytové jednotky. Příkazní smlouva může být upravena po vzájemné dohodě dle přání konkrétního klienta (společenství, BD nebo s.r.o). Vždy upřednostňujeme osobní jednání s výborem (nebo předsedou), pro vyjasnění konkrétních potřeb v závislosti na charakteru požadavků klienta. Veškerá komunikace s klienty pak probíhá na osobní bázi (konkrétní účetní či technik) nebo dle preferencí klienta elektronicky. K dispozici je pak i schránka na domě sídla např. pro vhození dokladů mimo úřední hodiny, kdy není možnost osobního doručení. S ohledem na poptávaný rozsah služeb a délku spolupráce je pak možno dojednat individuální rozsah jak služeb, tak odpovídající ceny.
Výkon funkce profesionálního předsedy
Nabízíme službu profesionálního předsedy SVJ. Tato činnost se vyplatí zejména ve společenství, kde nikdo z řad spoluvlastníků nemá o funkci zájem. Profesionální předseda je výkonným orgánem společenství a přímo podléhá shromáždění vlastníků. Vykonává jejich vůli, svolává a řídí schůze shromáždění, komunikuje s úřady, firmami a dalšími subjekty. Jde o širokou škálu úkonů a činností, která sebou přináší i časovou náročnost. V případě zájmu o více informací se na nás neváhejte obrátit.